IT  Studieområdet  Store skriftlige opgaver  Ordforklaringer 

16 December

Halv 3

Forløb

 

Dato

Tidspunkt

Aktivitet

Mandag d. 12/12

 

1.-2. lektion

Knæk-koden kursus med gennemgang af kravene til synopsen – både form og indhold. 

PowerPoint til knæk-koden kan findes her.

Linksamling findes her.

3. lektion

Underviseren fra 1. og 2. lektion er fortsat i   klassen til brug for vejledning. 

4. lektion

Der kan fås vejledning i kantinen.

5. og 6. lektion

Start kl. 11.50

Foredrag

Det store auditorum:1.a, 1.b, 1.c og 1.e - foredrag v. Katrine Dalsgaard Skovly -  internationaliseringsrådgiver for Eksportrådet i region Midtjylland. Foredraget slutter omkring kl.12.45. Herefter går I tilbage til jeres stamlokale og arbejder med synopsen til kl. 13.20.

Præsentationen, der blev vist kan findes her.

 

Kantinen: 1.d, 1.f, 1.gs, 1.i, 1.x, 1.y og 1.z

foredrag v. cheføkonom Steen Bocian - Dansk Erhverv  - foredraget slutter senest 13.20.

Tirsdag

d. 13/12

Formiddag - Virksomhedsbesøg

1.a: Daka Denmark A/S - ecoMotion gruppen. 

1.b: Viking Wind

1.c: Wind Estate

1.d.: Stena Recycling

1.e: Collegetræning

1.f: Verdo - Præsentation fra Verdo kan findes her. 

1.gs: Skriver videre på synopsis

1.i: Silkeborg Forsyning

1.x: Verdo - Præsentation fra Verdo kan findes her.

1.y: Kamstrup A/S

1.z: Aage Vestergaard Larsen A/S

Nærmere information omkring afgang fra skolen eller andet mødested gives af den medfølgende underviser.

Når I er tilbage på skolen efter   virksomheds-besøg/træning.

Der arbejdes med skrivning af synopsis på skolen frem til kl. 13.20 (eller senere, hvis I aftaler det i gruppen).

Der kan fås vejledning i kantinen i 5. og 6.   lektion.

Onsdag

d. 14/12

1. og 2. lektion

Fuld skrivedag med tilstedeværelse kl.8-13.30.

Protokolføring i stamlokale kl. 8.

Underviser til stede og kan vejlede i     stamlokale frem til kl. 9.30.

3.-6.lektion

Der kan fås vejledning i kantinen.

Torsdag

d. 15/12

Skrivedag – og udarbejdelse af plakat.

Mere info om plakaten kan findes her.

HUSK tilstedeværelse kl. 8-15.

Kl. 8.-8.45

Lokale: Se skema på Lectio.

Klasserne:  1.a, 1.b, 1.d og 1.z

Gennemgang af krav til plakat.

Kl. 8.45-9.30

Lokale: Se skema på Lectio.

Klasserne: 1.c, 1.f, 1.gs, 1.i, 1.x og 1.y

Gennemgang af krav til plakat.

Frem til kl. 13.30

Grupperne skriver på synopsis og   udarbejder sideløbende en plakat, der kan præsenteres i 7. og 8. lektion.

I 3.-6. lektion kan der fås vejledning i kantinen.

7.-8. lektion

På tværs af klasser (undtagen 1e) mødes grupper til præsentation af plakater.

Der vil blive ført protokol.

Hvilke grupper skal være hvor? Se her.

Grupperne hænger ved udgangen af 8. lektion plakaterne op på de opstillede skillevægge i kantinen.

Fredag

d. 16/12

1.-7. lektion

Der skrives på synopsen.

Der kan fås vejledning i kantinen.

Senest kl. 14.30

Synopsen afleveres i 2. eksemplarer i en kasse i kantinen OG den uploades elektronisk på Lectio under opgaver.

Frem mod evaluering

i uge 51

Grupperne skal forberede fremlæggelsen. Der gives ikke tid i skemaet til dette. Det er egen tid.

Husk som ved synopsen at overholde de formelle krav. For disse se her.

Evaluering i uge 51:

Datoen for evalueringsdagen fremgår af skemaet på Lectio. Klassens samfundsfags- eller IØ underviser meddeler jer tidspunktet for de enkelte gruppers fremlæggelser.