Klasse |
Land |
1a |
USA |
1b |
Tyskland |
1c |
Tyskland |
1d |
Sverige |
1e |
Norge |
1f |
GB |
1gs |
Kina |
1i |
USA |
1x |
Norge |
1y |
Sverige |
1z |
GB |
Opgaveformulering
At skrive en opgaveformulering kan være en krævende proces, men denne gang er opgaveformuleringen udarbejdet på forhånd. I skal derfor blot kopiere nedenstående opgaveformulering ind i synopsen.
Redegør for begrebet konkurrenceevne og giv en kort landekarakteristik af x-land. Analyser udviklingen af Danmarks samhandel med x-land fra 2010 frem til nu. Kom her også ind på, hvilken samfundsøkonomisk betydning samhandlen har. I analysen skal relevant talmateriale inddrages og bearbejdes ved hjælp af regressioner. Vurder de fremtidige muligheder for øget eksport til x-land herunder specifikt eksport af grønne energiteknologiske produkter/ydelser. Inddrag en matematisk prognose i vurderingen. |
Hvor der står x-land, skriver I blot det land, som klassen har fået tildelt - se spalten til højre.
Det er op til gruppen selv at afgøre, hvilke fagbegreber og modeller, der er relevante at gøre brug af, men I SKAL demonstrere, at I kan anvende jeres faglige viden fra samfundsfag, international økonomi og matematik. Gruppen skal også selv finde relevante kilder, men opfordres også til at gøre brug af de kilder, som findes i materialesamlingen.
Det forventes ligeledes, at I enten i synopsen eller i mundtlige præsentation anvender viden, som I har tilegnet jer via oplæggene mandag d. 12/12 eller via oplæg (på skolen eller på virksomhedsbesøg) tirsdag d. 13/12.