Tidsplan
Uge |
Lektioner |
Emne |
Cases |
48-51 |
16 |
1. forløb: 4 sammenhængende lektioner pr uge: 2 lektioner til VØ og 2 til afsætning Her undervises i hvad e-case er med fokus på:
Følgende bog bruges: https://ecase.systime.dk |
Indledende refleksionsøvelse
Case 1: DK Company
|
4 |
8 |
2. forløb: Synopsis, kildekritik, informationssøgning |
Case 2: DK Company
|
10 |
12 |
3. forløb: Casearbejde 2 dage Fælles vejledning i kantinen |
Case 3: Plantorama |
11 |
8 |
Eksaminationsdag |
|
13+14 |
8 |
4. forløb: 4 sammenhængende lektioner pr uge: 2 lektioner til VØ og 2 til afsætning |
Case 4: Forbedring af Plantorama/ny case |
16 |
14 |
5. forløb: 2 casedage tors-fredag |
Konkurrencecase
|
17 |
8 |
2 eksaminationsdage (eksamenslignende forhold) UV kan gennemføres ved siden af. Forskudt i klasserne afhængig af bemanding |
Refleksionsøvelse nr. 2 |
I alt |
74 |
|
|
*Temadagene efterfølges af individuelle refleksionsøvelser.
Studieområdet i 2.g er placeret efter efterårsferien og i forårssemesteret. Timerne ligger i ugerne 48 – 51 med fire lektioner om ugen. I forårssemestret er der to blokke med en uge med 8 lektioner. Herudover er der 3 temadage i uge 10/11 og 3 temadage i uge 16/17.
Erhvervscase vil bestå af en række forløb, hvor du kommer til at arbejde med forskellige cases. Du skal lære teori omkring caseløsning, opstilling af en synopsis og præsentation af casearbejdet. Der er ingen faglige teorier, da du skal inddrage og arbejde med metoder og teorier, som du kender fra de erhvervsøkonomiske fag, primært virksomhedsøkonomi og afsætning. Du må dog også gerne i mindre omfang inddrage teorier fra andre fag som fx innovation C, markedskommunikation C, multimedier C eller andre fag.